Γιορτάζοντας τα 100 του χρόνια το σφαιρικού ρουλεμάν
Το σφαιρικό ρουλεμάν, το οποίο βοηθάει τους μηχανικούς να διαχειρίζονται βαριά ακτινικά και αξονικά φορτία σε εφαρμογές που είναι επιρρεπείς σε κακή ευθυγράμμιση ή εκτροπές άξονα, γιορτάζει το 100ο έτος της ηλικίας του χάρη στην εταιρεία της SKF.
Γκότενμπουργκ, Σουηδία, 16 Απριλίου 2019: Το σφαιρικό ρουλεμάν αναπτύχθηκε από το 1919 και εδραίωσε παγκοσμίως το όνομά του σαν SRB (spherical roller bearing) από έναν μηχανικό της SKF, τον Arvid Palmgren.
Δημιουργήθηκε για να συμπληρώσει το αυτορρύθμιστο ρουλεμάν, λόγω της ικανότητάς του να προσαρμόζει την κακή ευθυγράμμιση κάτω από βαριά φορτία, ο αρχικός σχεδιασμός της SKF έχει πλέον γίνει μέρος της μεγαλύτερης οικογένειας προϊόντων στη βιομηχανία.
Στη διάσημη LasVegas Strip στις ΗΠΑ, ο τροχός High Roller περιέχει δύο από τα μεγαλύτερα σφαιρικά ρουλεμάν που παρήγαγε ποτέ η SKF, το καθένα ζυγίζει 8,8 τόνους! Τα σφαιρικά ρουλεμάν της SKF μπορούν να βρεθούν σε πολλές εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων μερικών εκ των οποίων μπορεί να μην περιμένετε. Ένα καλό παράδειγμα είναι το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου του Μπαχρέιν, όπου τρεις ανεμογεννήτριες, κάθε μία 29 μέτρα σε διάμετρο, εγκαθίστανται αρχιτεκτονικά μεταξύ των δύο πύργων ύψους 240 μέτρων (50 ορόφων) και παράγουν 1.300 MWh ετησίως.
Οι κύριοι άξονες των στροβίλων ήταν εξοπλισμένοι με σφαιρικά ρουλεμάν SKF. Οι στρόβιλοι κυκλοφόρησαν online τον Μάρτιο του 2008 και λειτουργούν κατά 50% του χρόνου, ανάλογα με τις συνθήκες του ανέμου. Μια άλλη ελκυστική εφαρμογή που είναι εξοπλισμένη με SRB είναι η αναγέννηση του Zeppelin μετά από 60 χρόνια απουσίας μετά την καταστροφή του Hindenburg. Η SKF εισήχθη από την ZF, τον κατασκευαστή του κιβωτίου ταχυτήτων για το Zeppelin NT, για να βοηθήσει τα νέα και βελτιωμένα αερόπλοια να προωθούνται προς τα εμπρός.
Η εκτεταμένη σειρά SRB της SKF προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων για συγκεκριμένες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, οι χειριστές σε μολυσμένα περιβάλλοντα σε βαριές βιομηχανικές εφαρμογές έχουν αυξήσει τη διάρκεια ζωής των ρουλεμάν έως και τέσσερις φορές με τα σφραγισμένα σφαιρικά ρουλεμάν SKF. Ο νέος σχεδιασμός κιβωτίου ταχυτήτων έγινε ακόμη πιο δυνατός χάρη στη μεγάλη διάρκεια ζωής και την υψηλή απόδοση της SKF Explorer των SRB.